Seskarö

Jobbar och jobbar nu. Lite mer än en vecka kvar eftersom jag nu jobbar in seista fredagen då jag ska på Violas begravning. Det blir bara 6 h att jobba in ..

 I veckan får vi tydligen samma mat som förra, Seskarö Wärdshus har övertäffat sig själva! En lovar korvsoppa och andra ger pyttipanna på gårdagens "färskpotatisar" som var lika stora som hallon. Idag var iallafall inte korvarna gröna. Nu fick vi bacon (?). Idag fick vi inte heller kezo sallad med paprika eller couscous sallad med apelsinskal som alla barnen (ingen) gillade.

Det vara bara fyra bran och sex vuxna idag (inräknat kokerskan Annikka).

Min bästatse vän frågade mig idag om vi inte skulle kramas? Då sa jag att nå men men någon kanske blir svartsjuk , men då sa min kompis "'är du inte kär i mig också då"? Nä det var jag ju inte men jag vill ha hans söta blåa ögon och jättelånga ögonfransar. Han kommer att bli en riktig charmör när han blir stor, tror jag nog...

Blackie har vart lite hopplös i några dagar nu, fats johanna sa att det bara var hans sätt att komma undan. Hoppas det! Igår skrek jag så det säkrt hördes över hela Seskarö när jag blev så ledsen när Blackie inte gjorde som jag ville. Idag ska jag putsa saker och kanske ta en lugnare tur i skogen för det har regnat i princip hela dagen så jag är rädd att det är lite halt barfota.



Kommentarer
Postat av: Kakz!

Vilken söt bild på er 3! :)

2008-07-05 @ 14:17:26
URL: http://karinnyman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0