Myndig

I lördags så blev jag arton år, alltså myndig. Är jag vuxen nu, eller känns det bara som att alla tror det? Kommer mamma fortfarande att följa med mig till tandläkaren i Luleå när det är läskigt, boka tid hos doktorn till mig och laga mat till mig? Jag kan plötsligt välja vad jag vill göra och inte vill göra på ett annat sätt. Jag får köpa alkohol och cigaretter och till och med äckligt snus! Jag kan tatuera mig utan att fråga om lov. Jag har kontroll över alla mina pengar. Kommer de in på mitt konto nu eller på mammas? Jag har ingen aning om vad det innebär att vara 18. Lite läskigt. Ungefär som när en fågelunge ska flyga ut ur sitt bo.

Lördagen gick fint:) Vi hade kul och drack massor av god bål och annat. Fick ett jättegott vin av Hanna T som vi tyvvär drack upp :(. Vi spelade singstar och jag sjöng också faktiskt. Föll väl för grupptrycket. Anna kedjerökte på balkongen. Tacos var mums! Tack alla för en bra kväll!!! Jag drog till Umpps vid 11. Träffade på bla Sanna och Elin, som bjöd mig på en drink. Sen gick vi till Tasty fast jag var inte hungrig och så till sist vidare hemåt. En riktigt bra kväll.



mer bilder kommer

Kommentarer
Postat av: Karro

SNYGGING=)=)

2009-01-20 @ 21:45:19
Postat av: jofe

grattis grattis snygging, ska du komma till piteå den 28:nde och fira vidare? det är fest här då :)

2009-02-17 @ 23:14:59
URL: http://josefinskrivmaskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0