Söndag

Idag har jag sovit länge, alldelens för länge! Men skönt var det. Vaknade av att linda b ringde och väckte mig och när hon tillslut hade lagt på och jag tänkte somna om så ringde den andra linda och väckte mig. Helt hopplöst, bara att kliva upp!  (halv 2)

Idag har jag också pluggat lite biologi. Har lärt mig att sockerarten i DNA-molekylen heter deoxiribos och det i RNA heter ribos. Har läst om kloning, ärftlighetslära, celldelning (mitos och meios) och de olika blodgrupperna B.la. Nu snurrar det inte lite i skallen av all genetik!

Har nyss kommit hem efter att ha ridit en sväng på stan. Vi ska vänja hästarna lite vid att vara på stranden eftersom de ska vara med i krigsoperan. Vi har nött lite skor idag kan man ju lugnt säga! Har förresten ridit kurs för Linda Sarja fredag och lördag. Fick rida själv på lördag och fick verkligen jobba igenom Romeo ordentligt. Sen gick han riktigt fint på slutet! Tänk om man ändå hade kunnat köpa bort honom från ridskolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0