Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Uppdatering, bättre sent än aldrig. Har bara inte haft någon skrivlust. Har haft sommarlov på riktigt! och vilken sommar det har varit! Skriver en snabb lista på saker som jag gjort:

-Ridit
-Tävlat en gång med OK resultat, heja Blackie!
-Firat en mycket trevlig midsommar i Korpikylä med gott sällskap!
-Hunnit med ett x antal krogrundor.
-Badat bastu med tillhörande dopp i älven
-Haft blackie på Nivagården 3 veckor.
-Ridit sunny.
-Slaggat i ellinors rum
-badat med hästarna
-Varit gulkapsylen-jury med Jesper!
-Blivit kär på riktigt.
-Jobbat massor på Seskarö.
-Jobbat lite på IKEA.
-badat och solat på sandbankarna
-Varit på LK
-Varit med goda vänner
-Varit hos jesper.
-Ridit romeo som blev riktigt fin sista veckan!
-Hoppat för eva ursin.
-Åkt traktor för första gången i hela mitt liv.
-Gjort halkbana
-Skottat hö
-Målat ett hus.
-Varit hos pappa en hel del.
-Varit på begravning :(
-Varit hus- och hundvakt.



Det är så mycket som inte går att skriva här på bloggen! Orkar inte skriva ner allt för inlägget skulle bli kilometerlångt! Kan bara tillägga att jag haft en underbar sommar(så när som på begravningen)! Sista veckorna spenderades med Jesper. Linda, Simon och sanna var de enda som ville hälsa på och vara med oss, de andra såg vi inte skymten av.. :/.

Ser nu fram emot mitt sista år i skolan. Fyllt med en massa matte och onödiga uppsatser. Fyllt med läxor och håltimmar, men också fyllt med gemenskap. Har sett så många av förra årets treor som liksom söker sig tillbaka till skolan. Skolan är ändå en slags trygghet innan man kastar ut i det verkliga livet. Alla har sina drömmar och mål men det är först nu som man inser vad som egenligen är realistiskt och vad som alltid bara kommer att vara en dröm. Jag har själv insett att jag trivs bra här uppe. Ja, jag kanske är tråkig men jag tycker att det är fint här uppe i norr! Jag har alltid haft drömmar om att bli tävlingsryttare eller att bli läkare men pengarna och betygen sätter stopp för båda.  Nu skulle jag helst bara vela ha lugn och ro. Kanske en egen gård? Tänk vad mysigt! Säkert tufft och slitsamt men jag gillar att jobba med kroppen, älskar närheten till naturen och djuren! Om inte annat så kanske jag utbildar mig till tandläkare eller sjuksköterska om jag nu inte kommer in på läkarlinjen (vilket jag vet att jag inte gör)eller kanske veterinär? Sen vill jag bo i ett fint och hemtrevligt hus som är fullt av värme och kärlek. Jag vill ha mitt eget lilla stall med några hästar. Jag vill ha en stor och fin trädgård att pyssla med och en utebastu (närhet till älven är ju obligatorisk!). Jag vill egentligen bara bli lycklig. Förut kännde jag att jag behövde lyckas med karriären för att bli lycklig. Nu vill jag lyckas med livet och bli lycklig. Skitsamma om det blir ett VG istället för ett MVG.

Har bara funderat mycket på det. Har funderat mycket på allt på sista tiden ...

Känns skönt att skriva av sig i bloggen, det ska jag göra oftare!

Kommentarer
Postat av: Caroline

"Förut kännde jag att jag behövde lyckas med karriären för att bli lycklig. Nu vill jag lyckas med livet och bli lycklig. Skitsamma om det blir ett VG istället för ett MVG." Vilka bra ord! :D



Får mig att må bättre och bli mer pepp på att låta livet få ta lite mer tid, känner mig så stressad med att måsta veta vad jag vill göra längre fram i livet. Men som du säger så blir man nog först lycklig på riktigt när man lyckas med själva livet och inte med karriären. När man väl lyckas med livet så är bara karriären en liten del av det stora hela.



Kram på dig!



2009-09-02 @ 21:52:31
URL: http://laroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket bra linnea! vi var nästan oroliga att du skulle bryta ihop förra året av dina krav. men jag vet hur de känns för jag har varit likadan innan jag var tvungen att bryta ihop och ta mitt förnufft till fånga. tråkigt att du inte var på bowlingen idag men vi får hoppas vi tar hem fikat nu ;) kram

2009-09-03 @ 12:26:42
Postat av: Disa

oj jag hann inte skriva att de var jag, var lite för snabb :D

2009-09-03 @ 12:27:34
URL: http://diisas.blogspot.com
Postat av: Clara

Linnéa wellcome back to the bloggworld :D haha! Ska vi lova varandra att blogga oftare så vi har koll på varandra? :) Det är så kul å höra vad ni har för er där uppe!



Jag tycker det var mkt bra skrivet! :) Kram på dig! // Clara

2009-09-03 @ 21:52:32
URL: http://clarabellaa.blogg.se/
Postat av: Clara

Oj du stavas kanske såhär Linnea? ;)

2009-09-03 @ 21:53:18
Postat av: linda

låter bra dedär med vg istälet för mvg i allt!



<3

2009-09-03 @ 23:08:15
URL: http://lininda.blogg.se/
Postat av: linda

låter bra dedär med vg istälet för mvg i allt!



<3

2009-09-03 @ 23:08:15
URL: http://lininda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0