Lost

Så känner jag mig just nu. Jag vet ingenting. Vad händer nu med mitt liv? Ska jag plugga upp mina betyg eller inte? Vad ska jag bli? Vad orkar jag bli? Vars ska jag plugga?? Allt är bara som i ett virrvarr nu och jag vet varken ut eller in.

Vad jag efter mina grubblerier har kommit fram till är att jag inte kan stanna här,i haparanda. Trygga happis. Om jag ska studera och bli nåt så kan jag inte bo här. Men vars vill jag bo sen? Jag kan inte bli vad som helst om jag ska bo här... Det är nu jag inser att jag måste bli vuxen. Jag måste bestämma mig och sen inte ångra mig. Jag måste bestämma mig och sen orka ta mig igenom flera år av tuffa högskolestudier för att komma dit jag vill. Men vars vill jag? Har ingen som helst aning.

Nu när många av mina klasskamrater och kompisar börjar flytta så känner jag att jag också vill härifrån och studera. Men skillnaden är att dom vet. Dom vet precis vad dom vill bli men det gör inte jag... Jag kan inte följa hjärtat eller magkänslan när jag inte känner att nåt är rätt. Jag känner ingenting annat är förvirring.



och Gandur, vad ska jag göra utan honom??


How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Ta det lugnt och försök att slappna av. Man kan inte tvinga fram känslan av vad man VILL bli. Den kommer tids nog. Du kan inte stressa fram den.

2010-08-20 @ 12:47:38
URL: http://asalindgren.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, jag ska börja plugga, men vet inte jag exakt vad jag vill bli för det. Jag tycker inte att du ska känna en press att du MÅSTE välja ett program att plugga, och man ska inte göra förhastade beslut när det gäller att välja program. Och du är ju bara 19 år, du hinner välja ett program. Maxåldern på studiebidrag är väl runt 50 år, så om du vill ha det har du ju deadline om ca 25 år:P Känn istället efter vad du är intresserad av, gör en lista på det du tycker är intressant, tycker är roligt eller vill veta mer om (tanken med att utbilda sig är ju inte att man ska kunna allt i förväg, då är det ju helt onödigt egentligen:P). Sen kan du kolla upp vilka kurser som passar på det du skulle vilja läsa, skitlätt att göra på studera.nu eftersom du kan söka kurser inom flera olika ämnesområden:)Eller så väljer du en skola du skulle vilja läsa på, och söker kurser där. Det gör inget om du inte har användning för dina kurser i framtiden eller inte, för du har ju lärt dig något som du tycker är intressant och på det sättet växt lite som människa. Men vem vet, kanske slumpen gör att du börjar läsa en kurs där du kommer på att det är det du vill inrikta dig på:)

2010-08-21 @ 17:33:29
URL: http://elinsegerlund.wordpress.com
Postat av: nadja

Håller med Elin!

Inte lätt det där. Tog själv studenten för ett år sen, och skulle inte kunna börja plugga ännu, för jag är ungefär lika vilsen som då. Men jag känner ändå, att efter att ha varit ute och jobbat i ett år nu, att jag faktiskt utvecklats som person och kommit ett litet snäpp närmare mina intressen. Fast mest av allt har jag börjat komma fram till vad jag är för människa. Resten kommer nog sen...

Så ta det lugnt och upptäck dig själv undertiden! Du verkar vara en så ambitiös och duktig tjej så när du väl kommer på vad du är intresserad av så kommer du att köra hårt tror jag! :)

2010-08-23 @ 22:28:04
URL: http://nadjamaija

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0