Furuhedsskolan vs. Tornedalsskolan

Kalix vs. Hpda.  Wich school should I choose?

KALIX

+
Holmen

- Buss, buss och åter buss! Minst 2h/dag och lite till.
- Hinner inte med skolarbete, stallet, bandet, kompisar, idrotta
- Kan inte läsa musik :[
- Kommer ej att jobba heltid med hästar i framtiden
- Tappar kontakten med folk i Hpda
- Trivs inte i Kalix :[


HAPARANDA

+
2 minuters väg till och från skolan /dag
+ Kan kila hem på raster/håltimmar och göra viktiga saker
+ Gamla vänner och bekanta
+ Hinner med skolarbete, stallet, bandet, kompisar och att idrotta
+ Kan hjälpa till mer hemma, mamma slipper gnälla
+ Kan läsa musik
+ Kan spela med T-school band
+ Kan läsa matte och alla naturämnen och få bredare grund än om jag går på Holmen.
+ Får ha ordentlig idrott på aspen på skoltid och slipper vara i nån jävla liten hall eller leka i snön.
+ Mer tid och pengar (tid=pengar)
+ Kanske får tillbaka mina vänner som jag tappat bort på vägen till Kalix.
+ Kanske blir på bättre humör
+ Slipper huvudvärken, ångest och stress över skolan, eftersom jag hatar Kalix.
+ Kanske blir gladare och positivare, orkar mer och presterar bättre i skolan och i övrigt
+ Får tid med familjen, kan ju t om. bo hos pappa på veckorna och bussa till Hpda.
+ Kan skaffa hund
+ Kanske äntligen börjar trivas och får med tid för mig själv - fri från stress och ångest!

- Får inte hjälp inom ridningen på skoltid



Hjälp mig! Vill jag verkligen detta? Det är såå skönte att vara hemma och jag har redan ångest för att det ska bli måndag så att  jag måste kliva upp 5 och masa mig iväg till hålan som Gud glömde- Kalix. Snälla; varför sökte jag dit?! Varför kom jag in? Varför tackade jag inte nej? varför varför varför? Jag önskar att jag aldrig någonsin hade satt min for på furuhedsskolan, jag skyr den som presten och vantrivs varenda sekund! Inte alls roligt att måste gå till ett sådant ställe och låtsas att det är det man vill. Känns som ett fängelse som jag aldrig komme att slippa ifrån. Jag ville till Kalix först för att jag vile bort från haparanda, trodde att dte skulle vara såå roligt när man skulle få nya kompisar osv osv... Inget blev som jag trott att det skulle bli.


Kommentarer
Postat av: L

Borta bra men hemma bäst! Nåå, du har iallafall fått lära dig något på homlen. (: Det låter som att du är väldigt sugen på att komma "hem" igen :)

2008-03-25 @ 23:15:19
URL: http://liin.bloggspace.se
Postat av: Kimmo : )

Det är bra hun, att du säger vad du tycker. man ska följa sin instinkt, coh den har oftast rätt ;) puss

2008-03-26 @ 00:17:33
Postat av: Mia

Precis sådär kände jag i Högstadiet, jag vantrivdes i Haparanda. Nu trivs jag som fisken i vattnet - och känner mer folk nu än jag någonsin gjorde i Haparanda. :)

2008-04-06 @ 12:11:11
URL: http://miizing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0