Control

Igår såg jag filmen Control som handlar om Ian Curtis' (sångare i Joy Division) liv. Han led av svåra depressioner och svår epelepsi. Han tog livet av sig endast 23 år gammal. Filmen var tragisk men välgjord och väldigt konstnärlig. Det hemskaste biten var när han sa att han önskade att bandet aldrig hade blivit så stort som det var, att de inte förstod hur mycket han gav. Han orkade inte ge mer och mer men ingen förstod.



Detta påminde mig på något vis om mitt liv just nu och förra året. Att ge mer och mer och ändå räcker det inte. Jag måste själv inse att  mina krav på mig själv är på tok för höga för att jag ska orka fortsätta. Just nu känner jag mig nöjd när jag varit hos Blackie och ridit på ängen i 40 minuter. Jag känner mig lite nöjdare med hela mitt lliv men det räcker inte heller. Jag måste fortfarande förstätta att ge och ge ännu mer men denna gång av mig själv till mig själv.

Jag måste ta kontroll över mitt liv. Förstår inte ni så lämna mig bara ifred.



T-SCHOOL KONSERT 27 NOVEMBER! BE THERE!

Kommentarer
Postat av: Elin Segerlund

Åhh, jag vill se den filmen. Ska gå och försöka ladda ner den tror jag:D.....

2008-11-18 @ 20:01:15
URL: http://justmyblog.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du orkar:

Jag har utmanat dig. Kolla min blogg!

2008-11-18 @ 22:05:07
Postat av: Mamma

Om du orkar:

Jag har utmanat dig. Kolla min blogg!

2008-11-18 @ 22:05:51
URL: http://asalindgren.blogg.se/
Postat av: Anna

JAg kommmer på onsda!!!!!<3

2008-11-23 @ 20:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0